Nieuws
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

“Zeker zeventig procent van het netwerken doe ik tijdens mijn optredens”

voor 50 procent van Rheinische Post en voor 50 procent in handen van Concentra Media. Het gevoel met Concentra is helemaal top. Daar zitten echte krantenmensen. Daar ruik je de inkt als je binnenkomt. In Hasselt begrijpen ze ons meteen. Ze willen natuurlijk dat we winst maken, en we hebben ook een fantastisch jaar gehad”, glundert Ben Peters. Wanneer zijn gsm rinkelt, weerklinkt geen typische Nokia-tune wel een ‘parapapapa’, een carnavalsnummer van Big Benny.

De gratis huis-aan-huisbladen van A&C Media brengen lokaal nieuws, heel lokaal nieuws, hyperlokaal zoals ze dat in Hasselt noemen. “Het nieuws komt naar ons, bijvoorbeeld een tafeltennisvereniging die leden zoekt of een tentoonstelling van een club. Het is eigenlijk een goednieuwskrant. We kunnen moeilijk slecht schrijven want het kan over een klant gaan.” Bij A&C Media teren ze niet op vaste contracten met adverteerders. “Elke week opnieuw moeten we elk stukje van een pagina verkopen. We hebben zo’n 80 vertegenwoordigers op de baan. Die moeten elke week ‘klinken poetsen’. En zo halen die op weekbasis voor zo’n 680.000 euro binnen.” Op verloren maandag (7 maart) blijven de kantoordeuren dicht. “Met carnaval werkt niemand. Wanneer je dan zou openen, zouden klanten ons dat kwalijk nemen want dan ben je een cultuurbarbaar.”

Big Benny’s bar op TV Limburg
Op TV Limburg in Nederlands-Limburg presenteert Big Benny tijdens het carnavalsseizoen elke dag een televisieprogramma, de Big Benny’s bar. Daar vertelt hij nieuwtjes over het carnavalsleven. Prinsen komen op bezoek of een nieuwe buuteclub stelt zich voor, allemaal in het dialect. Te zien op www.tvl.nl